Posted in Info

RENUNGAN BUAT PENGGUNA DUNIA MAYA

BUAT PARA PENGHUNI DUNIA MAYA ..RENUNG KAN LAH!

SUBHANALLAH, AKIBAT PASANG FOTO DI FACEBOOK! 

Kisah ini mengenai seseorang hamba Allah. Dia merupakan seorang wanita yang aktif berfacebook. Dalam facebook nya mempunyai banyak koleksi foto yang tidak menutup aurat, selepas dia meninggal dunia, ibu nya senantiasa bermimpi. Dalam mimpi sang ibu si gadis merayu kepada ibu nya supaya menghapus foto-foto nya yang tidak menutup aurat yang ada di facebook sang gadis.

Malang nya tiada satu orang pun yang mengetahui pasword facebook nya. Jadi kemungkinan besar roh nya tidak tenang dengan dosa auratnya yang di biarkan begitu saja menjadi tatapan umum. Dan ingat lah, adzab untuk kita yang sengaja membiarkan aurat kita di lihat oleh lelaki bukan mahram adalah dosa besar & dapat membawa ke dalam api NERAKA ALLAH SWT.

Cerita ini menjadi ikhtibar dan pelajaran buat kita, supaya tidak MENG-UPLOAD gambar kita yang tidak menutup aurat dengan sempurna, kita tak tahu kapan kita akan MATI. Jadi tolonglah kalau anda sayang kan diri anda, HAPUS LAH gambar yang tidak sepatutnya. Sebarkan suara islam yang benar, inilah penjajahan yg di bawa oleh GLOBALISASI DAJJALISME. Sehingga yang WAJIB ini kita main-main kan & dosa ini kita lakukan tanpa RASA APA-APA. Ingatlah aurat laki-laki yang harus di jaga antara lutut & pusar sedangkan madzhab syafii ada keringanan bagi wanita yang bekerja untuk membuka wajah dan kedua telapak tangan nya.

Sadar lah WALAU IKHLAS ATAU TIDAK YANG NAMA NYA MENUTUP AURAT WAJIB DI LAKUKAN, jika ikhlas maka berpahala tetapi jika tidak ikhlas maka sekurang-kurang nya TERHINDAR DARI DOSA. Jangan di jadikan ikhlas sebagai alasan untuk mengHALAL KAN yang HARAM. Ingat ini saham dosa kita yg di tatap oleh ribuan orang bahkan lebih dari jutaan yang dengan mudah nya melihat foto kita. Apabila telah sampai masa nya barulah penyesalan sudah tidak berguna. Akhir kalam, semoga roh sang gadis di cucuri rahmat ilahi…

(Ustd.Reza Assegaf)

SEMOGA BERMANFAAT & TERIMA KASIH ..TOLONG DI SHARE

Author:

Freelance Writer. 20. English Literature student.

Insert New Comments

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s